اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شاعری دربیان جزئیات جلسه کمیسیون کشاورزی:

مشکلات مربوط به زمین‌خواری و نحوه مقابله با این پدیده تشریح شد

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه امروز مشکلات مربوط به زمین‌خواری و همچنین نحوه مقابله با این پدیده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مشکلات مربوط به زمین‌خواری و نحوه مقابله با این پدیده تشریح شد

علی محمد شاعری دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با محوریت بررسی نحوه ساماندهی مدیریت اراضی در کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه سیاست‌گذاری‌های داخلی و مباحث مربوط به زمین و اراضی کشاورزی همچنین مشکلات مربوط به زمین‌خواری و نحوه مقابله با این پدیده مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس  همچنین نقشه‌برداری و حدگذاری در اراضی منابع طبیعی، تشخیص منابع طبیعی از اراضی مستثنیات مردم را از دیگر موارد تأکیدی از سوی کمیسیون مربوطه خواند.

شاعری در ادامه با اشاره به نحوه جلوگیری و مقابله با عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی که در جلسه مذکور مطرح شد، گفت: رفع تداخلات عرصه منابع طبیعی از اراضی مستثنیات و همچنین اجرای طرح کاداستر (حدگذاری اراضی منابع طبیعی) و همچنین چگونگی حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های محیط زیست از جمله مواردی بود که در جلسه امروز مورد بحث و تأکید قرار گرفت.

وی عواملی که باعث تخریب عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند را از جمله موضوعی خواند که در جلسه مذکور تشریح شد و براین اساس اعضا شناسایی عوامل تخریب آن را مورد هشدار جدی قرار دادند.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس  در بخش دیگری از سخنانش به بیان دیگر جزئیات جلسه امروز پرداخت و بیان داشت: ساماندهی بافت‌های روستایی و محدوده طرح‌های مناطق روستایی و ساماندهی آنها و همچنین چگونگی واگذاری اراضی موجود در محدوده شهری به متقاضیان از دیگر موارد مطرح در جلسه امروز بود.

شاعری در خاتمه اعلام کرد: همچنین گزارش‌هایی که ازسوی سازمان جنگل‌ها، بنیاد مسکن، سازمان بازرسی و سازمان حفاظت از محیط زیست به کمیسیون ارائه شد که در جریان آن عملکرد این سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول